Still hunting

23 september 2019 - Etosha, Namibië

7 uur, mooie tijd om weer op te staan en aan een nieuwe dag te beginnen. Na een ontbijt zijn we gaan rijden richting Etosha National Park. De plek waar we vol voor de safari gaan.

Na een tank en plasstop, kwamen we na ongeveer 4 uur aan op onze bestemming. Een prachtige plek op 2 kilometer van het park. Tussen de entree en de receptie zat ongeveer een kilometer waarin we al antilopen en zebra’s zagen staan.

Eenmaal ingecheckt en gesetteld en al in de lodge te zitten, besloten we te gaan lunchen. We facetimede met de moeders en appte wat met het thuisfront. Ook hebben we na de lunch direct onze excursie geboekt voor morgen. We hadden de keus uit een morning drive van half 7 tot ongeveer 1 uur of een hele dag van half 7 tot ongeveer 5 uur. In euro’s scheelde het niet veel qua prijs, maar het vrouwtje dat ons hielp raadde ons aan om alleen de morning te doen omdat het in de middag tegen de 40 graden aan loopt en het dan niet heel lekker is om in de omgeving hier rond te rijden.

Zelf zijn we zo rond half 4 wel zelf al het national park al in geweest. We dachten, we gaan alvast op patrouille. En dat was maar goed ook. Het leek een dor en droog en somber ritje te worden waarbij de antilopen al niet bijzonder meer waren door de hoeveelheid, maar uiteindelijk zagen we ook nog giraffen, gnoes (waarvan we eerst dachten dat het buffels waren), olifanten (groep van 7) met een nog kleiner olifantje dan gister en als klap op de vuurpijl neushoorns. 2 stuks.

We hebben net tijdens het avondeten al kennis gemaakt met onze gids van morgen en hij zou zijn best doen om voor ons luipaarden en leeuwen te vinden.

And so the hunting continues...

1. Mams:
    23 september 2019
    YEAH!
    Maar eerst een nachtje slapen en dromen over deze fantastische trip!
    Xxx
  2. Lieneke: