7 uur of 2 minuten?

25 september 2019 - DIvundu, Namibië

Een mooie route staat op de planning. We moeten van het zuidwesten helemaal naar het oosten van het nationaal park voor onze nieuwe bestemming. Een rit van 300 km waar je 4 uur over kan doen, maar omdat je dwars door het nationaal park gaat duurt het uiteraard wat langer!

Rond 9 uur vertrokken we vanuit onze lodge. Onze mooiste en fijnste accommodatie tot nu toe. We reden het park in en begonnen de route zoals we die startte een dag eerder met de guide.

Weet je nog? Waar iedereen rechtdoor ging, gingen wij rechtsaf?! We deden dit trucje opnieuw en stuitte na letterlijk 2 minuten op 2 leeuwen, 2 leeuwinnen en een neushoorn. Waar we gisteren 7 UUR naar zochten vonden we nu om de hoek van ons park. Desalniettemin waren we blij en hebben we mooie plaatjes kunnen schieten. Na een tijdje reden we verder en was het tijd om de luipaard/cheeta te vinden. We reden, we reden en we reden. Rond 2 uur naderde we het einde van het park zonder het resultaat waar we op hoopte. We besloten te lunchen en nog een aantal routes te pakken die in de buurt lagen. Uiteindelijk zagen we een aantal auto’s, jeeps en bussen stil staan langs de weg. We keken elkaar aan en we wisten dat dit onze laatste kans was op de big 4.

Eenmaal aangekomen volgde we de richting van de verrekijkers en de camera’s maar we zagen niks. Uiteindelijk zijn we het gaan vragen en vonden heel erg in de verte een cheeta onder een boom. Net te ver voor op de foto, maar we hebben ‘m gezien. Enigszins teleurgesteld vanwege ontbreken luipaard, maar toch voldaan van ALLES wat we de afgelopen dagen hebben mogen zien, zijn we het park uitgereden en hebben we het safari gedeelte afgesloten.

Na nog een uurtje rijden kwamen we aan bij onze accommodatie voor vandaag. Het had prachtig kunnen zijn, maar het hoofdgebouw is afgebrand. Hier waren we bij onze meet en greet al voor gewaarschuwd maar er was bij gezegd dat we hier niks van zouden merken. Dat doen we dus wel. Het afgebrande gedeelte staat afgeschermd met zwarte doeken, de bar is nu ook de receptie en de eetzaal is een witte partytent geworden. Het oogt dus bij lange na niet op de plaatjes waar we ons op verheugd hadden. Maar onze slaapplek is prima en we hebben lekker gegeten. Morgen vertrekken we richting de waterberg!

1. Mams:
    25 september 2019
    En wat er bij de waterberg te beleven valt, lezen we graag morgen weer!
    Xxx!